
Forskningsbaserad undervisning - teori och praktik i samverkan på högskolan i Jönköping är en årligt återkommande konferens.
Forskningsbaserad undervisning - teori och praktik i samverkan
Jönköpings kommun och Högskolan för lärande och kommunikation vid Jönköping University arrangerar i november varje år konferensen Teori och praktik i samverkan. Det är en mötesplats för praktiker och forskare.
Save the date
Den 4 november 2025 arrangerar Jönköpings kommun och Högskolan för lärande och kommunikation vid Jönköping University återigen konferensen Teori och praktik i samverkan som en mötesplats för praktiker och forskare. Mer information kommer i augusti 2025.
Målgrupp
Målgruppen för konferensen är alla inom förskola, skola och högskola som är intresserade av forskningsbaserad undervisning.
Syfte
Syftet med konferensen är att fånga upp och sprida forskningsbaserade skolutvecklingsprojekt såväl som forskningsprojekt med relevans för undervisning i förskola, grund- och gymnasieskola. Konferensen vill också inspirera deltagare och medverkande till utbyte och fördjupade kunskaper, erfarenheter och perspektiv på undervisning. Ett tredje syfte är att identifiera möjliga synergieffekter mellan deltagare, medverkande och presenterade projekt.
Tidigare teman
Varje konferens har sitt eget tema med inbjudna föreläsare och föreläsningspass där både yrkesverksamma lärare och skolforskare presenterar resultat från projekt och aktuella ämnesområden. 2024 års tema belyste hur AI förändrar villkoren för skolan och utbildningssystemet.
Läs mer om konferensen 2024, JU
Bidrag från tidigare år
Konferensen bygger på både inbjudna talares presentationer, men framför allt på inskickade bidrag (abstracts) från både högskola och vår verksamhet på utbildningsförvaltningen.
Vill du läsa någon av dem är du välkommen att kontakta Therese Haglind.
E-post: therese.haglind@jonkoping.se
- Senast uppdaterad: 8 nov 2024