Escape room i OneNote
Låt dina elever lösa problem, träna samarbete och klara utmaningar tillsammans i digitala escape rooms. Här får du stöd i hur du bygger egna utmaningar som engagerar och utvecklar lärandet.
Utgångspunkten i ett Escape room är att dina elever är fast och de måste lösa ett antal frågor, utmaningar eller problem för att komma vidare. Du kan exempelvis bygga ett Escape room för att eleverna ska lära sig något, för att checka av vad de lärt sig eller som inledning på ett nytt arbetsområde.
Via Mediacenter hittar du en film där du lär dig att bygga escape rooms i OneNote. Filmen ingår i Mediacenters satsning "Digital kvart".
Åtkomst (för anställda i Jönköpings kommun)
För att du inte ska få problem med inloggning eller med att hitta filmen är det viktigt att du följer dessa steg:
- Gå först till Skolon och klicka på Mediacenter Play.
- Klicka därefter på länken nedan
Escape room i OneNote - Digital kvart
- Senast uppdaterad: 30 sep 2025